Hva vil du bruke året ditt på?

Fordyp deg i noe du brenner for, eller prøv noe nytt, på verdens frieste skoler.

Tidligere elever

Amanda Malm

Året på Åsane kommer alltid at vara en speciell tid som ligger mig varmt om hjärtat. Vilka fantastiska upplevelser och människor jag skulle träffa, samtidigt som jag varje dag fick ägna mig åt musik med andra som kände samma glädje inför det.

Amanda Malm
Åsane folkehøgskole - Bergen
Tonje Hauglie-Hanssen

Det er umulig å fortelle kort om hvor mye spennende, kult og eventyrlig man får være med på i løpet av et år på Klatring - Bre, Fjell & Vann, men for å si det sånn; det er en grunn til at jeg ville være her et år til :)

Tonje Hauglie-Hanssen
Folkehøgskolen Nord-Norge
Hedda Trondsdatter Ottestad

Jeg valgte linjen X-sport, da jeg hadde hørt så mye bra om linja, om hvor godt fellesskap de hadde og alt det artige de gjorde. Og jeg angrer ikke! Jeg har ledd så alt for mye, vært på fantastiske turer og vært i kjempegodt selskap hele veien.

Hedda Trondsdatter Ottestad
Karmøy Folkehøgskule
Ane Trælandshei

Jeg har opplevd så utrolig masse gøy, og får stadig vekk utfordre meg selv og prøve nye ting. Man får være en del av et fantastisk bra klassemiljø og får venner for livet. Kan virkelig anbefale linja på det sterkeste!

Ane Trælandshei
Sunnfjord Folkehøgskule
Karoline Sofie Kjelvik Jensen

Skolen har et veldig godt miljø, man blir kjent med alle på skolen, inkludert vaktmester og kjøkkenpersonell. Lærerne er veldig lette å snakke med og du får god kontakt med lærene, på en litt annen måte enn før. Det er en veldig levende skole.

Karoline Sofie Kjelvik Jensen
Toten folkehøgskole
Kristin Braut-Solheim

På Nordiska har jeg fått utfolde meg som skuespiller og menneske. Kreativiteten og ambisjonsnivået på skolen var definitivt verdt turen fra Norge, men det beste med året var menneskene. De vennskapene jeg har fått kommer til å vare hele livet. Minst.

Kristin Braut-Solheim
Nordiska folkhögskolan

Få gratis skolekatalog i postkassa!

Få katalog med full oversikt over alle folkehøgskoler i posten. Bli kjent med skolene i ro og mak, og diskuter med venner og familie!

Bestill katalogen